Admin
LOGİSTİKA XƏBƏRLƏRİ
DÜNYANIN YÜK GƏMILƏRİ ƏN PİS İQLİM RİSKLƏRİNƏ MƏRUZ QALIRLAR Dünyanın təxminən 3700 limanının bir çoxunda təhlükəli və baha başa gələn fasilələr qlobal temperaturla yüksəlir. Qeyri-kommersiya Ətraf Mühitin Mühafizəsi Fondunun yeni təhlilinə görə, bu inkişaflar ticarət edilən malların 80%-ni daşıyan daşıma zolaqlarını getdikcə daha çox təhdid edəcək. Yüksələn sular və daha güclü tropik fırtınalar risklər siyahısında birinci yerdədir. Müəlliflər yazır ki, iqlim dəyişikliyinin gəmiçilik sənayesinə təsiri ilə bağlı az araşdırma aparılsa da, son illərin fəlakətli hadisələri birlikdə götürdükdə narahatedici bir hekayə danışır. Son 15 il ərzində fırtınalar ABŞ limanlarına dəfələrlə yüz milyonlarla və ya milyardlarla dollar ziyan vurub. Bir liman fırtına nəticəsində yavaşladıqda və ya bağlandıqda, ehtiyat nüsxələr bütün təchizat zəncirində arta bilər. Mayami tayfunu 2003-cü ildə Cənubi Koreyanın Busan limanını 91 gün müddətinə bağladı. Yasi siklonu 2011-ci ildə Brisben limanına 52 milyon dollara və 10 günlük işə başa gəlib. Lekima tayfunu 2019-cu ildə Çinin Wenzhou limanını 45 gün müddətinə bağladı və Dalian limanına 65 milyon dollara başa gəldi. Parnik qazlarının artan konsentrasiyası ilə küləyin sürətinin, yağışın və dalğa hündürlüyünün artacağı gözlənilir. 2015-2019-cu illər arasında baş vermiş 400 gəmi itkisindən ən azı 80-nə hava şəraiti səbəb olub. Bu müddət ərzində 142 ekipaj üzvü itkilər nəticəsində həlak olub - 2015-ci ildə 33-ü, Baham adalarında 4-cü kateqoriyalı qasırğanın bir yük gəmisini vurması zamanı. Qurudakı xaos yükgöndərənlərə də təsir edir. 2019-cu ildə Panama Kanalı və ətrafında quraqlıq nəqliyyatın yavaşlamasına səbəb olub, gəmiçilik sənayesinə 300 milyon dollara başa gəlib. Fırtınalar səbəbindən qısamüddətli narahatlıqlar artır. Gəmilər gündə 150 tona qədər yanacaq istehlak edə bilər, buna görə də onların marşrutunu dəyişdirmək və ya gecikmələrlə qarşılaşmaq lazım gələrsə, gündəlik xərc 75.000 dollara qədər ola bilər. Hesabatda qeyd edilir ki, uyğunlaşma tədbirləri ilkin mərhələdə baha başa gəlir, lakin destructiv dəyişikliklərlə müqayisədə uzun müddətdə daha ucuzdur. Dalğalar, qıfıllar, dalğaqıranlar və drenajla birlikdə liman infrastrukturunun artırılması adi cavabdır. Göndərmə qlobal nəqliyyat emissiyalarının təxminən 20%-ni təşkil edir və bu məsələ bəzi iri donanma sahiblərinin diqqətini artırmaqdadır. Yük gəmiləri xüsusilə yüksək karbon dioksid emissiyaları istehsal edən neftlə işləməyə meyillidirlər, bu, əsrin ortalarına qədər dünyanın sıfır emissiyaya çatmasına kömək etməyə çalışan donanmalar üçün əsas maneədir. Keçən həftə bəzi şirkətlər hidrogen və CO₂-dən bərpa olunan enerjidən əldə edilən təmiz yanacaq olan metanola olan tələbatı və istehsalını sürətlə artırmaq üçün altı enerji şirkəti ilə işləyəcəklərini açıqladılar.